Raport z badań: Testowanie materiałów edukacyjnych przez rodziców w ramach projektu Erasmus Plus “Odporność psychiczna dla rodziców”

Badanie przeprowadzono w celu zebrania opinii rodziców biorących udział w testowaniu projektu “Odporność psychiczna rodziców” dofinansowanego z programu Erasmus plus. Udział w projekcie polegał na korzystaniu z przygotowanych na platformie edukacyjnej materiałów, dotyczących odporności psychicznej i metod wspierania dobrostanu rodziców. Materiały zawierały propozycje różnych nurtów i technik wspierania dobrostanu w myśl zasady, że każdy uczestnik wybierze sobie treści, które najbardziej mu odpowiadają. Na platformie edukacyjnej znajdowały się: poradnik, ćwiczenia i filmy z webinarów w poniższych obszarach:

  • Wprowadzenie – czyli skąd bierze się wypalenie rodzicielskie, a także krótki opis wszystkich metodologii;
  • Neuronauka – czyli czego rodzic może się dowiedzieć o układzie nerwowym i jak on wpływa na jakość rodzicielstwa;
  • Samoregulacja – czyli jak zauważać stresory i jaką wybrać strategię, by sobie z nimi lepiej radzić;
  • Psychologia pozytywna – czyli jak zauważać i budować swoje zasoby, dzięki którym można lepiej sobie poradzić z codziennym stresem;
  • Teoria więzi i Rodzicielstwo bliskości – czyli jak zadbać o relacje ze sobą i swoimi dziećmi, by w codzienności odnajdywać więcej zrozumienia i łagodności;
  • Joga – czyli starożytna koncepcja i ćwiczenia, które pomagają odzyskiwać poczucie spokoju i lepiej poznać samego siebie;
  • Medytacja – czyli starożytne i nowoczesne podejście do lepszego wglądu w siebie i odnajdywania poczucia spokoju;
  • Podejście poznawczo – behawioralne – czyli jak zauważać i pracować nad przekonaniami, które mogą dodatkowo stresować;
  • Uważność/ Mindfulness – czyli ćwiczenia i praktyki pomagające w akceptacji myśli, uczuć, rzeczywistości, etc., co prowadzi do zmian w podejściu do nich;
  • Qigong – czyli starożytne ćwiczenia uwalniające od napięć, dodające energii, poprawiające koncentrację…

 

Zapraszamy do zapoznania się z raportem Piloting Report_FUND_v02_PL.docx