Akredytacja w ramach Erasmusa+
AKREDYTACJA W SEKTORZE EDUKACJI DOROSŁYCH 2025-2027 ERASMUS+
Czym jest akredytacja i jak działa?
Nasza Fundacja uzyskała Akredytację Erasmus+ w sektorze edukacji dorosłych, która umożliwia regularną realizację zagranicznych mobilności edukacyjnych dla dorosłych uczestników. Dzięki niej Fundacja może co roku organizować wyjazdy szkoleniowe, warsztaty i wymiany międzynarodowe, wspierające rozwój osobisty, budowanie kompetencji społecznych oraz ideę uczenia się przez całe życie. Mobilności skierowane są do słuchaczy i kadry naszej Fundacji.
Do której grupy należysz: słuchacze czy kadra edukacyjna?
Kadra edukacyjna
Kadra to osoby pracujące w obszarze edukacji dorosłych – zarówno kadra dydaktyczna (trenerzy, edukatorzy, nauczyciele), jak i kadra niedydaktyczna (osoby zarządzające, eksperci). W mobilnościach mogą brać udział osoby zatrudnione lub współpracujące z Fundacją w zakresie jej działań edukacyjnych.
Słuchacz
Słuchacz to dorosła osoba ucząca się, uczestnicząca w działaniach edukacyjnych Fundacji – takich jak warsztaty, kursy, szkolenia czy grupy wsparcia. Rozwija swoje kompetencje, zdobywa nowe umiejętności i angażuje się w projekty Fundacji w ramach edukacji niezawodowej.
Czy w rekrutacji można otrzymać dodatkowe punkty?
Tak, oczywiście! W procesie rekrutacji kandydaci o mniejszych szansach mogą otrzymać dodatkowe punkty, aby zapewnić im równe możliwości uczestnictwa w programie. W ocenie merytorycznej przyznawany jest im 1 punkt dodatkowy, stanowiący formę wyrównania szans i wsparcia w dostępie do mobilności edukacyjnych.
Nasza pierwsza mobilność grupowa dla słuchaczy na Majorce 1-5.12.2025
5-dniowy ramowy program: Wzmacnianie więzi rodzinnych poza technologią
Dzień 1 – Warsztat z psychologiem
Działanie: Interaktywny warsztat prowadzony przez psychologa specjalizującego się w dynamice rodzinnej i dobrostanie cyfrowym. Zakres tematyczny:
● Wprowadzenie do hiszpańskiego modelu Escuelas de Padres („Szkoły dla Rodziców”).
● Praktyczne techniki poprawy komunikacji i zaufania w relacjach rodzinnych.
● Strategie ustalania zdrowych granic w korzystaniu z technologii i ograniczania nadużywania urządzeń mobilnych.
Metody: Dyskusje grupowe, ćwiczenia sceniczne, zadania refleksyjne.
Dzień 2 – Wizyta w ogrodzie miejskim (Son Espanyol)
Działanie: Prowadzona wizyta w społecznościowym ogrodzie miejskim jako przykład wspólnej pracy i współdziałania.
Zakres tematyczny:
● Wspólne projekty plenerowe jako sposób na budowanie relacji i jakościowego czasu spędzanego razem.
● Praktyczne wskazówki dotyczące założenia małego ogrodu domowego lub balkonowego jako aktywności integracyjnej,.
● Uczestnicy będą zbierać materiały cyfrowe (zdjęcia, filmy), które zostaną później wykorzystane w warsztatach artystycznych dnia 4.
Metody: Doświadczenia praktyczne, obserwacje z przewodnikiem, burze mózgów nad możliwością wdrożenia podobnych działań w swoim środowisku.
Dzień 3 – Warsztaty kulinarne
Działanie: Wspólne gotowanie pod okiem lokalnych kucharzy.
Zakres tematyczny:
● Przygotowywanie tradycyjnych hiszpańskich przekąsek typu montaditos oraz paelli i innych lokalnych dań.
● Gotowanie jako narzędzie współpracy, cierpliwości i radości z działania offline.
● Włączenie aspektu edukacji ekologicznej – sposoby zdrowego odżywiania, poszukiwanie lokalnych, ekologicznych producentów żywności, opracowanie przepisów, które mogą być opublikowane jako rezultat mobilności.
● Uczestnicy będą zbierać materiały cyfrowe (zdjęcia, filmy), które zostaną później wykorzystane w warsztatach artystycznych dnia 4.
Metody: Praca zespołowa w kuchni, podział zadań, wspólna degustacja.
Dzień 4 – Warsztaty artystyczne
Działanie: Twórcza sesja artystyczna, podczas której uczestnicy projektują pamiątkę z programu.
Zakres tematyczny:
● Sztuka jako forma wyrażania emocji, pracy zespołowej i budowania poczucia wspólnoty.
● Tworzenie symbolicznych prac (np. rolek, filmików, kolaży zdjeciowych), które podsumują wspólnie spędzony czas.
Metody: Ćwiczenia plastyczne z instruktażem, czas na samodzielną twórczość, dzielenie się wrażeniami w kręgu.
Dzień 5 – Ewaluacja i zakończenie programu
Działanie: Refleksja nad przebiegiem programu, wymiana doświadczeń i omówienie rezultatów.
Zakres tematyczny:
● Przegląd kluczowych wniosków dotyczących poprawy relacji rodzinnych i ograniczenia zależności od technologii.
● Dzielenie się planami i zobowiązaniami na przyszłość w zakresie budowania bliskich relacji.
● Debata z udziałem słuchaczy hiszpańskiego partnera – przestrzeń do wymiany doświadczeń w zakresie budowania bliskich relacji, prozdrowotności żywności, aktywności w ogrodach i zarządzania technologią w rodzinie.
● Uroczyste zakończenie programu i wręczenie certyfikatów uczestnictwa.