Akredytacja w ramach Erasmusa+

AKREDYTACJA W SEKTORZE EDUKACJI DOROSŁYCH 2025-2027 ERASMUS+

Czym jest akredytacja i jak działa?

Nasza Fundacja uzyskała Akredytację Erasmus+ w sektorze edukacji dorosłych, która umożliwia regularną realizację zagranicznych mobilności edukacyjnych dla dorosłych uczestników. Dzięki niej Fundacja może co roku organizować wyjazdy szkoleniowe, warsztaty i wymiany międzynarodowe, wspierające rozwój osobisty, budowanie kompetencji społecznych oraz ideę uczenia się przez całe życie. Mobilności skierowane są do słuchaczy i kadry naszej Fundacji.

Do której grupy należysz: słuchacze czy kadra edukacyjna?

Kadra edukacyjna

Kadra to osoby pracujące w obszarze edukacji dorosłych – zarówno kadra dydaktyczna (trenerzy, edukatorzy, nauczyciele), jak i kadra niedydaktyczna (osoby zarządzające, eksperci). W mobilnościach mogą brać udział osoby zatrudnione lub współpracujące z Fundacją w zakresie jej działań edukacyjnych.

Słuchacz

 Słuchacz to dorosła osoba ucząca się, uczestnicząca w działaniach edukacyjnych Fundacji – takich jak warsztaty, kursy, szkolenia czy grupy wsparcia. Rozwija swoje kompetencje, zdobywa nowe umiejętności i angażuje się w projekty Fundacji w ramach edukacji niezawodowej.

Czy w rekrutacji można otrzymać dodatkowe punkty?

Tak, oczywiście! W procesie rekrutacji kandydaci o mniejszych szansach mogą otrzymać dodatkowe punkty, aby zapewnić im równe możliwości uczestnictwa w programie. W ocenie merytorycznej przyznawany jest im 1 punkt dodatkowy, stanowiący formę wyrównania  szans i wsparcia w dostępie do mobilności edukacyjnych.

Nasza pierwsza mobilność grupowa dla słuchaczy na Majorce 1-5.12.2025

5-dniowy ramowy program: Wzmacnianie więzi rodzinnych poza technologią 

Dzień 1 – Warsztat z psychologiem

Działanie: Interaktywny warsztat prowadzony przez psychologa specjalizującego się w dynamice rodzinnej i dobrostanie cyfrowym. Zakres tematyczny:

● Wprowadzenie do hiszpańskiego modelu Escuelas de Padres („Szkoły dla Rodziców”).

● Praktyczne techniki poprawy komunikacji i zaufania w relacjach rodzinnych.

● Strategie ustalania zdrowych granic w korzystaniu z technologii i ograniczania nadużywania urządzeń mobilnych.

Metody: Dyskusje grupowe, ćwiczenia sceniczne, zadania refleksyjne.

Dzień 2 – Wizyta w ogrodzie miejskim (Son Espanyol)

Działanie: Prowadzona wizyta w społecznościowym ogrodzie miejskim jako przykład wspólnej pracy i współdziałania.

Zakres tematyczny:

● Wspólne projekty plenerowe jako sposób na budowanie relacji i jakościowego czasu spędzanego razem.

● Praktyczne wskazówki dotyczące założenia małego ogrodu domowego lub balkonowego jako aktywności integracyjnej,.

● Uczestnicy będą zbierać materiały cyfrowe (zdjęcia, filmy), które zostaną później wykorzystane w warsztatach artystycznych dnia 4.

Metody: Doświadczenia praktyczne, obserwacje z przewodnikiem, burze mózgów nad możliwością wdrożenia podobnych działań w swoim środowisku.

Dzień 3 – Warsztaty kulinarne

Działanie: Wspólne gotowanie pod okiem lokalnych kucharzy.

Zakres tematyczny:

● Przygotowywanie tradycyjnych hiszpańskich przekąsek typu montaditos oraz paelli i innych lokalnych dań.

● Gotowanie jako narzędzie współpracy, cierpliwości i radości z działania offline.

● Włączenie aspektu edukacji ekologicznej – sposoby zdrowego odżywiania, poszukiwanie lokalnych, ekologicznych producentów żywności, opracowanie przepisów, które mogą być opublikowane jako rezultat mobilności.

● Uczestnicy będą zbierać materiały cyfrowe (zdjęcia, filmy), które zostaną później wykorzystane w warsztatach artystycznych dnia 4.

Metody: Praca zespołowa w kuchni, podział zadań, wspólna degustacja.

Dzień 4 – Warsztaty artystyczne

Działanie: Twórcza sesja artystyczna, podczas której uczestnicy projektują pamiątkę z programu.

Zakres tematyczny:

● Sztuka jako forma wyrażania emocji, pracy zespołowej i budowania poczucia wspólnoty.

● Tworzenie symbolicznych prac (np. rolek, filmików, kolaży zdjeciowych), które podsumują wspólnie spędzony czas.

Metody: Ćwiczenia plastyczne z instruktażem, czas na samodzielną twórczość, dzielenie się wrażeniami w kręgu.

Dzień 5 – Ewaluacja i zakończenie programu

Działanie: Refleksja nad przebiegiem programu, wymiana doświadczeń i omówienie rezultatów.

Zakres tematyczny:

● Przegląd kluczowych wniosków dotyczących poprawy relacji rodzinnych i ograniczenia zależności od technologii.

● Dzielenie się planami i zobowiązaniami na przyszłość w zakresie budowania bliskich relacji.

● Debata z udziałem słuchaczy hiszpańskiego partnera – przestrzeń do wymiany doświadczeń w zakresie budowania bliskich relacji, prozdrowotności żywności, aktywności w ogrodach i zarządzania technologią w rodzinie.

● Uroczyste zakończenie programu i wręczenie certyfikatów uczestnictwa.