Z dumą informujemy, że artykuł autorstwa Ewy Ilczuk (Uniwersytet Jagielloński, ORCID: 0000-0001-9103-4000), Aleksandry Mykowskiej (Fundacja Understanding, ORCID: 0009-0004-3232-1957) oraz Doroty Ziętek (badacz niezależny, ORCID: 0009-0000-2268-5467) pt. „Jak zachęcić nauczycieli do dbania o własny dobrostan? Wnioski z wdrożenia programu Dobrostan w Szkole” został opublikowany w renomowanym czasopiśmie „Kultura – Społeczeństwo – Edukacja” (nr 1(25)/2024), wydawanym przez Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na platformie Pressto.
Artykuł jest efektem działań realizowanych w ramach projektu „Dobrostan w Szkole” i prezentuje wyniki badań nad skutecznością programu wspierającego nauczycieli w trosce o ich własne zdrowie psychiczne i odporność psychiczną. W badaniu wzięło udział 48 nauczycieli – część z nich uczestniczyła w programie, a pozostali stanowili grupę porównawczą. Analizy pokazały pozytywne zmiany w postawach nauczycieli wobec dbania o własny dobrostan.
Publikacja oparta jest na podejściu wieloteoretycznym – w tym na psychologii pozytywnej, teorii poliwagalnej oraz praktykach mindfulness – i zawiera praktyczne wnioski pomocne przy projektowaniu programów wsparcia dla osób pracujących w zawodach wysokiego ryzyka wypalenia.
🔗 Przeczytaj artykuł online w otwartym dostępie: Kliknij tutaj, aby przeczytać pełny tekst