Gala podsumowująca projekt EOG
„Dobrostan w szkole”
Czy interesuje Cię temat kształtowania dobrostanu i odporności psychicznej w szkołach podstawowych? Jeśli tak, mieliśmy przyjemność zaprosić uczestników na galę podsumowującą nasz projekt „Dobrostan w szkole”, która odbyła się w formie hybrydowej. Część uczestników wzięła udział stacjonarnie, a część online, co pozwoliło każdemu wybrać dogodną formę uczestnictwa.
W trakcie projektu zrealizowaliśmy:
✅ szkolenia stacjonarne i online z wybranych metod budowania odporności,
✅ kursy wraz z filmami instruktażowymi na platformie edukacyjnej,
✅ badania dobrostanu nauczycieli, które posłużyły do wprowadzenia pozytywnych zmian w praktyce edukacyjnej.
Podczas konferencji podsumowaliśmy nasze działania i osiągnięcia:
🌟 Zaprezentowaliśmy wyniki badań na temat odporności psychicznej i poziomu stresu wśród nauczycieli i uczniów, które ujawniły kluczowe obszary wymagające wsparcia.
📚 Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z „Poradnikiem – Dobrostan dla nauczycieli”, zawierającym praktyczne metody wspierania dobrostanu w szkołach.
📘 Premierę miała również książeczka z opowiadaniami Uli Młodnickiej, stworzona z myślą o uczniach szkół podstawowych, która spotkała się z dużym entuzjazmem.
Dziękujemy wszystkim za udział i zaangażowanie w projekcie! Razem pokazaliśmy, jak ogromne znaczenie ma dbanie o siebie i innych. 🌟
Program konferencji:
17.20-18.30 Uważnościowa podróż przez kontynenty, joga twarzy, Marzena Przybylska, Aleksandra Mykowska, Elżbieta Wasil, Dominika Stanek i inni. Ćwiczenia uważnościowe inspirowane różnymi metodami używanymi w projekcie, w tym joga Twarzy, degustacje i inne niespodzianki
18.30-19.00 Przerwa kawowa i networking
19.00 – 20.00 Projekt “Dobrostan w szkole” i najważniejsze rezultaty, Aleksandra Mykowska, Elżbieta Wasil.
Poznaj Nasze Prelegentki
Aleksandra Mykowska
Psycholog społeczny (Uniwersytet Jagielloński), absolwentka MBA, praktyk zarządzania kilkudziesięcioosobowymi zespołami, realizatorka licznych programów kształcenia dorosłych w systemie stacjonarnym, blended learning, e-learning oraz procesów Development Center. Zarządzała procesem organizacji i przygotowania merytorycznego wielu kursów dla dorosłych dla ponad 10 000 osób, współautorka autorskiej metodyki nauczania online, badań nad motywacją wewnętrzną do nauki online. Prezenterka na konferencji EDUCA Berlin i innych międzynarodowych konferencjach. Obecnie jest w trakcie certyfikacji w „Integracyjnej Terapii Somatycznej Traumy”. Ukończyła liczne szkolenia i kursy z zakresu Dobrostanu.
Elżbieta Wasil
Trener, psycholog biznesu, content manager. Od początku pracy zawodowej związana z edukacją – poprzez projekty unijne i edukacyjne dla szkół, m.in. realizowane z Kopalnią Soli w Wieliczce, Kinem IMAX w Krakowie, Cinema City. Redaktor i dyrektor programowy Centrum Edukacyjnego „Bliżej Przedszkola” (2005-2010). Współautorka wraz z Ireną Majchrzak książki „W obronie dziecięcego rozumu”. W latach 2019-2020 dyrektor Niepublicznej Szkoły Specjalnej „Układanka” w Krakowie.
Dominika Stanek
Monika Śledź-Pacheco
Koordynator projektów, coach rodzinny i trener NLP. Magister Ekonomii i specjalista od zarządzania projektami i systemami edukacyjnymi. Migrantka i mama dwójki aktywnych wielojęzycznych chłopców, która łączy swoją pasję do rozwoju w rodzinie z międzykulturowym doświadczeniem. Współpracownik Klubu Żeglarskiego HORN Kraków oraz Fundacji One World – One Heart w których realizuje projekty międzynarodowe o różnorodnej tematyce, począwszy od edukacji poprzez żeglarstwo, przez integrację obcokrajowców do wsparcia dla kobiet migrantek.
Marzena Przybylska
Nauczyciel języka francuskiego, asystent międzykulturowy, trener jogi i technik oddechowych. Zaangażowana w pomoc uchodźcom od początku wojny. Prowadzi bezpłatne zajęcia z jogi, medytacji, technik oddechowych dla uchodźców w Krakowie. Związana z organizacją Art of Living Polska.
Projekt ,,Dobrostan w szkole” korzysta z dofinansowania o wartości 171 895 EUR otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Fundusze norweskie i EOG Program Edukacja. Celem projektu, który będziemy realizować z islandzkim partnerem Art of Living Iceland, jest opracowanie i wdrożenie innowacyjnych metod i narzędzi edukacyjnych dotyczących odporności psychicznej dla nauczycieli i dzieci szkolnych oraz przeprowadzenie badań pilotażowych, raportu i rekomendacji w czasie dwuletniego projektu przy współudziale minimum 110 nauczycieli.