Co mówią o naszym projekcie…
Program rozwojowy dla nauczycieli!
Szkoła to chyba ostatnie miejsce, które kojarzy nam się z dobrostanem. Stres, oceny, hałas, ciężka praca – to pierwsze skojarzenia, które przychodzą na myśl. Z trudnymi sytuacjami codziennie mierzą się nie tylko uczniowie jak i nauczyciele. Czy jest zatem miejsce na dobrostan w szkole? Czy można sprawić aby zarówno dzieci jak i nauczyciele poczuli się lepiej?
W projekcie „Dobrostan w szkole” autorki podają nam spektrum podejść psychologicznych, technik i ćwiczeń, które mogą zwiększyć nasze poczucie dobrostanu. Jest to ogromna zaleta tego projektu, mamy bowiem przegląd różnych opcji do wyboru, które możemy przetestować na sobie i sprawdzić, które są dla nas najlepsze. To wspaniała okazja do doświadczenia ich na własnej skórze, poczucia ich wpływu na nas i wybrania tego, co najlepiej nam służy.
Urszula Młodnicka – recenzja projektu, szkolenie w Komborni, październik 2022
Szkolenie dotyczące projektu Dobrostan w szkole zostało zrealizowane rzetelnie i na wysokim poziomie merytorycznym. Ćwiczenia miały formę profesjonalnych warsztatów przeprowadzonych przez ekspertów z różnych dziedzin.
Serdecznie polecam zapoznać się zarówno z artykułami specjalistów, jak i obejrzenie nagrań.
Zachęcam do zaczerpnięcia inspiracji oraz odnalezienia rozwiązań i metod, które między innymi usprawniają codzienna prace nauczycieli, zmniejszają napięcia i poczucie stresu, a nawet odkrywają nowa ścieżkę w ich pracy zawodowej.
Jako nauczyciel z serca rekomenduje i jestem przekonana, że każdy edukator znajdzie coś praktycznego dla siebie.
Maria Kochan – recenzja projektu, szkolenie w Komborni, październik 2022
Nasi eksperci i nauczyciele o projekcie…
Urszula Młodnicka
Skończyła psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest autorką licznych scenariuszy i programów edukacyjnych dla dzieci, będących dla niej wielką inspiracją. Ma dwie córki, które uwielbia i które są jej największą radością. Autorka bestsellera „Jesteś ważny, Pinku!” i „Jesteś prawdziwym przyjacielem, Pinku!” – książki nominowanej do nagrody Bestsellery Empiku 2021.
Aleksandra Mykowska
Psycholog społeczny UJ, absolwentka MBA, ekspert ds. edukacji dorosłych. W swojej karierze zajmowała się szkoleniami z zakresu psychologii, biznesu, rozwoju osobistego. Posiada duże doświadczenie w organizowaniu projektów edukacyjno-rozwojowych i ich ewaluacji oraz w zarządzaniu międzynarodowymi projektami edukacyjnymi.
Marta Kułaga
Certyfikowana trenerka Porozumienia bez Przemocy (www.cnvc.org), coacherka (2013-2014 Szkoła Profesjonalnego Coachingu, 2015 Coaching oparty na Potrzebach), absolwentka Szkoły Trenerów komunikacji opartej na empatii (2010 –2013), mediatorka (2016-2017 Kurs mediacji Yorama Mozensona). Facylitatorka dialogu i wsparcia w rozwiązywaniu konfliktów grupowych.
Marta Rokicka
Nauczycielka języka angielskiego z ponad 15-letnim stażem, mama Oskara i Rozalki, uczy swoje dzieci angielskiego poprzez zabawę i czytanie książek. Pasjonatka książek i właścicielka Marta’s books corner!
Maria Kochan
Nauczycielka języka angielskiego z wieloletnim stażem, założycielka szkoły języków obcych Practical English w Krakowie.
Elżbieta Gawęda
Nauczycielka języka angielskiego z 14-letnim stażem. Założycielka fundacji Active Support Academy, której celem jest wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci, młodzieży i dorosłych.
Katarzyna Mikrut
Coach IC, trener biznesu, provider TRE – praca z ciałem. Specjalizuje się w uwalnianiu ograniczeń myśli i ciała od ponad 11 lat. Jej misją jest pomoc w odnajdywaniu bezpieczeństwa w sobie poprzez pracę z ciałem i przywracanie równowagi układu nerwowego oraz zmianę przekonań z niezdrowych na wspierające, budowanie poczucia wartości i odkrywania swoich talentów.
Dominika Stanek
Edukatorka dorosłych i trenerka w zakresie Samoregulacji, Rodzicielstwa Bliskości i Mindfulness. Pisze materiały edukacyjne i organizuje kursy. Inicjatorka nieformalnej grupy samodzielnych rodziców wspierających się nawzajem. Tłumaczka i nauczycielka języka angielskiego. Fotografka w Mama Ani Fotografuje.
Lilja Steingrimsdottir
Założycielka Art of Living Iceland z Reykjaviku, naszego partnera w projekcie. Jest to organizacja międzynarodowa posiadającą programy i warsztaty rozwoju osobistego, zawierające elementy jogi, medytacji, techniki oddechowe i praktyczną wiedzę, która prowadzi do eliminacji stresu i poprawy jakości życia.
Jak to się zaczęło, czyli poznaj historię projektu…
Nasze fundacyjne dziewczyny – Aleksandra Mykowska i Monika Śledź-Pacheco – słów kilka o genezie powstania projektu „Dobrostan w szkole”.
Jeśli opinie ekspertów i nauczycieli wzbudziły Twoje zainteresowanie projektem, zapraszamy do zapoznania się z materiałami na Platformie!